Mapa radarowa opadów nad Polską - radary10

Kochany i uwielbiany przez wszystkich Instytut Magii, Guseł i Wróżbiarstwa upublicznia czasami na stronie pogodynka.pl radarową mapę opadów nad Polską z "rozdzielczością 10 minut": http://www.pogodynka.pl/radary10/radary10.php - właśnie, czasami. Coraz częściej wyłączają nam, szarym obywatelom, dostęp do tej jakże ciekawej strony.

Nie dochodząc, co jest "stanem zagrożenia" ani też "osłoną zdarzeń specjalnych", kiedy to owa prezentacja ma być aktywna, poszperałem trochę i wydłubawszy bebechy tej strony wrzuciłem jako mirror pod adres: http://zammer.eu/radary_imgw/ Działa poprawnie, za pomocą ich własnego skryptu pobierając ich własne grafiki z mapami. Miłej zabawy.

13.05.2011: Wszelkie uwagi proszę zamieszczać w komentarzach. Czasami działa, czasami nie działa (przez ostatnie 7 miesięcy wisiało martwe), w miarę możliwości będę się starać przy tym dłubać, żeby jednak działało.

21.05.2011: Strona ta "działa jak działa", nie daję nikomu żadnej gwarancji, że wszystko będzie chodziło na tip-top. Wszelkie chamstwo proszę zostawić za drzwiami. Jest to zrobione dla własnej frajdy, nikt z tego tytułu nie ma żadnych pieniędzy czy innych zysków, proszę więc uprzejmie o zachowanie dla siebie wszelkich nieuprzejmości oraz o uważne czytanie ewentualnych poprzednich komentarzy wraz z datami i godzinami opublikowania.

Napisał zammer, 27 sierpnia 2010 o godzinie 00:23:32
Kategorie: Ogólne 74 komentarzeRSS komentarzy
Poziom wpisu: 0 Trackback

Komentarze:

http://blog.breffa.pl/files/favicon.ico

1. Breffa 27 sierpnia 2010, 10:34:30 [permalink]

Dziala slicznie, dzieki :) Czyli IMGW robi caly czas obrazy na 10 minut? 0_o Myslalem, ze tylko jak radary10.php jest aktywna...

===edyta===
tlo_pocz.gif brakuje

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

2. zammer 27 sierpnia 2010, 11:02:07 [permalink]

Cały czas publikują w sieci, można na upartego z palca wklepywać adresy grafik z mapami, ale tak z animacją ładniej wygląda ;) Blokują tylko dostęp do pliku radary10.php

Dzięki za zwrócenie uwagi, brakujący gif już dodany.

http://blog.birdsong.pl/files/favicon.png

3. bounty_hunter 27 sierpnia 2010, 11:44:54 [permalink]

Ciekawe, kiedy zmienią skrypt, żeby nie dało rady już w ten sposób map podglądać ;)

W każdym razie - świetna sprawa, należy ci się piwo za pracę na rzecz społeczeństwa.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

4. zammer 27 sierpnia 2010, 13:28:08 [permalink]

Teraz, po lekkich modyfikacjach które właśnie wprowadziłem, musieliby zablokować bezpośredni dostęp do grafik z mapami, bo zmieniłem trochę zasadę działania tego dziada. Co 10 minut (częstotliwość aktualizowania tychże GIF-ów na serwerze IMGW) są one zasysane i umieszczane lokalnie, skąd już są serwowane osobom bawiącym się mirrorem.

Można by jeszcze różne rzeczy podopieszczać: wygląd, semantykę całej strony, skrypt (dodający znacznik czasu do każdej mapy - zastanawiam się po co to robi...), trzeba by jednak na to mieć czas.

http://blog.breffa.pl/files/favicon.ico

5. Breffa 27 sierpnia 2010, 18:05:48 [permalink]

A co sie dzieje jak aktualnie server IMGW lezy i pobrac obrazu sie nie da? Z tego co widze, to czynnosc nie jest ponawiana :/

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

6. zammer 27 sierpnia 2010, 18:10:56 [permalink]

A leży? Z tego co widzę, to nie i grafiki są normalnie dostępne. Nie pisałem żadnych skryptów, które by np. sprawdzały hashe i wznawiały nieudane transfery. Zrobiłem to najprościej jak się dało - na własnym poletku do crontaba dodałem co 10 minut wgeta i jazda.

http://blog.breffa.pl/files/favicon.ico

7. Breffa 27 sierpnia 2010, 18:16:21 [permalink]

Na przyklad: http://zammer.eu/radary_imgw/wgety/p006.gif

W czasie lepszych zjawisk pogodowych ich server (imgw, nie pogodynki) zwykle pada i trzeba kilka razy do niego pukac, zeby dostac. Tak wiec, albo zostaw pobieranie z imgw przez usera albo ponawiaj az do pobrania gifa.

===edyta===
Albo czekac 10 minut, az skrypt na nowo pobierze 10 grafik ;)

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

8. zammer 27 sierpnia 2010, 18:43:17 [permalink]

Szczerze, to mam wątpliwości co do takich kroków. Po to wpadłem na pomysł pobierania gif-ów i "własnoserwerowego" publikowania ich innym, żeby ograniczyć prawdopodobieństwo tego, że jakiś admin z IMGW się zacznie zastanawiać, jak to jest, że skoro ich prezentacja jest wyłączona, to mapy są masowo wywoływane.

Natomiast w przypadku owych "lepszych zjawisk pogodowych" to po pierwsze jest większa szansa, że udostępnią radary na stronie pogodynki, a po drugie wysoce prawdopodobne jest to, że wznawianie pobrania wszystkich plików może zająć nawet więcej niż 10 minut i prosty (wręcz "prostacki";) skrypt wpisany do crontaba zacznie się powielać i gryźć, próbując przekroczyć ograniczenia żądań wysyłanych po HTTP.

Ostatecznie też nie widzę w tym żadnego wielkiego projektu - mirror wisi bardziej jako ciekawostka, która ma działać, kiedy IMGW blokuje mapy na pogodynce. Chociaż ewentualnie można przygotować drugą wersję, która będzie opierać się na hotlinkowaniu do serwera IMGW. Tak na wszelki wypadek. Na pewno nie będzie to opcja domyślna.

9. chalk 27 sierpnia 2010, 21:07:35 [permalink]

Ta stopka dodana tam na dole czemu niby ma służyć? Leczeniu jakiś kompleksów autora, który ma się za nie wiadomo kogo? Phi..

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

10. zammer 27 sierpnia 2010, 21:20:11 [permalink]

chalk: ma służyć wyrażeniu mojej dezaprobaty wobec tego, o czymś już kiedyś pisałem.

11. darek 26 października 2010, 11:22:36 [permalink]

Czy ta mapka już nie będzie działać?

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

12. zammer 26 października 2010, 21:04:06 [permalink]

Ciekawe... Z tego co widzę, to guślarze z IMGW podkładali dość ciekawą grafikę zamiast mapek dziś od 8:50 do 15:30, ale teraz już działa. I z tego, co sprawdziłem, taki sam numer wywijali przez parę godzin 24 września.

O, taką: http://wstaw.org/m/2010/10/26/1288099301.gif

13. Anonim 26 października 2010, 21:24:04 [permalink]

teraz jest już wszystko ok:)

http://scytale.jogger.pl/files/favicon.ico

14. Scytale 03 listopada 2010, 22:30:40 [permalink]

Znów nie bangla :(
Jest jakaś szansa, że mapka zacznie znowu działać?

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

15. zammer 03 listopada 2010, 22:35:09 [permalink]

Dzięki za feedback. Najwyraźniej nie bangla od wczoraj od godziny 9:30 - zobaczę zaraz o co biega.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

16. zammer 03 listopada 2010, 22:48:28 [permalink]

Wygląda na to, że IMGW przestał udostępniać GIF-y z opadami, które pobierałem wgetem. Lub też zmienili ich lokację na taką, której niestety nie znam. Stara lokalizacja niestety jest nieosiągalna

Resolving www3.imgw.pl... 195.187.86.13, 195.187.86.14
Connecting to www3.imgw.pl|195.187.86.13|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 404 Page Not Found
2010-11-03 22:45:57 ERROR 404: Page Not Found.

Szansa, że banglać będzie jest, aczkolwiek nie wiem jaka. Musiałbym pogadać z paroma osobami i poszperać tu i ówdzie, czy te grafiki w ogóle są teraz dostępne, a co najważniejsze - gdzie.

http://scytale.jogger.pl/files/favicon.ico

17. scytale 03 listopada 2010, 22:52:42 [permalink]

No cóż, trzeba chyba poczekać aż znów udostępnią 10 minutówkę i zacząć hackować :)

18. Michael 09 listopada 2010, 02:44:46 [permalink]

Wiecie co? Te mapki uaktualniane co 10 minut powinny być dostępne ogólnie dla wszystkich. Radary zostały wybudowane z naszych podatków i blokują nam dostęp do nich? Jakaś paranoja. Przecież my wszyscy już za nie zapłaciliśmy.

19. machina 13 maja 2011, 08:24:02 [permalink]

Zammer, znalazłem lokalizację gifów, dasz radę podpiąć je pod stronkę?

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

20. zammer 13 maja 2011, 08:25:59 [permalink]

Dawaj szczegóły.

21. machina 13 maja 2011, 10:33:18 [permalink]

Od http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/pogoda/radary10/p001.gif do ostatniego aktualnego obrazu http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/pogoda/radary10/p030.gif

Zaraz jadę do miasta, jak wrócę to się odezwę.
Pozdr

22. machina 13 maja 2011, 10:37:01 [permalink]

Obrazów jest 30 szt.
http://www.imgw.pl/wl/internet/zz/pogoda/_radary10/p030.gif

Ja zrobiłem sobie makro w arkuszu i ściąga te gify. Ale na twojej mapce będzie to znacznie lepiej wyglądać:)

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

23. zammer 13 maja 2011, 11:11:22 [permalink]

Już powinno działać. W ogóle to niezła różnica była w adresie tych grafik... Zmienili "www3" na "www" ;)

24. machina 13 maja 2011, 11:17:21 [permalink]

Super Działa:)

25. machina 13 maja 2011, 19:12:12 [permalink]

Siedziałem kilka godzin i klepałem różne adresy aż udało się trafić. Mam nadzieje że nie połapią się że ktoś z tego korzysta i będzie nam służyć przez długi czas:) Pozdrawiam

26. lolek 21 maja 2011, 00:44:46 [permalink]

Zdaje się, że radar stanął w miejscu

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

27. zammer 21 maja 2011, 00:46:52 [permalink]

Tak, ale to tylko chwilowe trudności - serwer zarządzający aktualizacjami mapy chwilowo leży i kwiczy, więc od ok. 1,5h mapy się nie aktualizują.

28. machina 21 maja 2011, 08:45:47 [permalink]

mapy już są prawidłowo udostępniane a na stronce nie działa:(

29. gienek 21 maja 2011, 12:02:04 [permalink]

Co się dzieje?

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

30. zammer 21 maja 2011, 12:30:14 [permalink]

Patrz wyżej - serwer, który zarządza aktualizacją map, leży od kilkunastu godzin, dlatego wszystko "stanęło" w miejscu. Chwilowo.

31. XmenX 21 maja 2011, 13:29:22 [permalink]

Wiadomo tak plus minus o której radar będzie znowu działał?

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

32. zammer 21 maja 2011, 13:31:54 [permalink]

Jak to rzekł admin: "wkrótce". Nie wiem dokładnie kiedy, jest to dość newralgiczny punkt infrastruktury, więc wszyscy z niecierpliwością czekają z nadzieją, że zaraz ruszy.

33. żal 21 maja 2011, 15:45:09 [permalink]

(Komentarz zmodyfikowany 21.05.2011 o 16:00)

Można się już zesrać. Nad Polską przechodzą burze a radaru nie ma i chyba już w ogóle nie będzie;/

Miłej defekacji w takim razie życzę, ale nie tutaj // zammer

34. Pawcio 21 maja 2011, 16:54:56 [permalink]

Witam.

Czy już wiadomo coś więcej na temat radaru? Widzę, że na chwilę został włączony po czym znowu są problemy.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

35. zammer 21 maja 2011, 16:57:06 [permalink]

Nie, nie wiadomo. Serwer nadal leży, czy będzie działał, to nie zależy niestety ode mnie. Sam czekam z niecierpliwością. Mówiąc ordynarnie... Jak będzie, to będzie :)

36. machina 21 maja 2011, 20:34:05 [permalink]

Zammer, a o jakim serwerze mówisz? bo jeżeli chodzi o serwer udostępniający gify to jak najbardziej działa na bieżąco, ściągam te gify excelem i są z 10 minutowym opóźnieniem więc nie bardzo kumam w czym jest konkretnie problem:(

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

37. zammer 21 maja 2011, 20:36:42 [permalink]

Serwer, na którym mam konto, gdzie cron tłucze co 10 minut wget-a i ściąga te grafiki (serwer, na którym stoi strona to oddzielna maszyna, która działa bez problemu - tam niestety nie mam dostępu do crona). Jakieś problemy z hardwarem są, admin walczy i wypruwa sobie żyły, żeby przywrócić go do życia.

38. Pawcio 21 maja 2011, 23:14:27 [permalink]

O nareszcie zaczął działać. Miejmy nadzieję, że się już nie zepsuje.

39. Krzysiek 22 maja 2011, 10:59:57 [permalink]

Czy tylko ja nie widze na radarze mapy polski??

40. Krzysiek 23 maja 2011, 21:11:32 [permalink]

Już jest dobrze :)

41. Dawid 24 maja 2011, 23:38:55 [permalink]

zammer, mam pytanie. Czy dałbyś radę wyciągnąć z serwera IMGW mapkę SAFIR'a? Bo ta którą teraz udostepniają jest nie dość że mała i ucięta, to jeszcze nie ma na niej daty skanu.

Chodzi mi o taką mapkę jak była kiedyś: http://img196.imageshack.us/img196/7245/safir200808152150.gif

W razie czego odezwij się na GG: 7141522 :)

Pozdro ;]

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

42. zammer 25 maja 2011, 07:46:29 [permalink]

Krótko i na temat: nie. To jest "mirror" 10-minutówek, a nie serwis który ma się rozwijać; zrobione tak 4fun. Nie wiem czym jest SAFIR i nie jestem specem od meteorologii. Kod cały, jak napisałem, jest wzięty z tego, co kiedyś IMGW publikowało i nie ma w tym żadnej tajemnicy. Nawet nie chce mi się go w żaden sposób modyfikować, żeby dodawać do niego kolejne bajery.

No i nie używam padu-padu :)

43. Dawid 25 maja 2011, 16:36:11 [permalink]

http://pogodynka.pl/polska/burze/safir/ - tu jest ten cały SAFIR. Szkoda że nie dasz rady bo ten detektor wyładowań atmosferycznych jest drugą rzeczą po radarze używaną przez internautów. No cóż, sam coś pokombinuję :)

Pozdrowienia

44. lolek 05 czerwca 2011, 15:15:39 [permalink]

Znowu się radar nie aktualizuje.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

45. zammer 05 czerwca 2011, 15:20:26 [permalink]

IMGW ostatnią mapę, jaką udostępnia, ma z godziny 21:50 z wczoraj. Nie wyczaruję nic, jeżeli oni coś naknocili.

46. jazly 05 czerwca 2011, 16:17:51 [permalink]

pewnie imgw znow przestanie aktualizowac obrazy, nie wiem po co aktualizowales tutaj ten wpis, jak komus na prawde zalezalo to sam sobie mogl znalezc, sciagac i nakladac obraz na mapke (np ja :P)

47. lolek 05 czerwca 2011, 19:38:08 [permalink]

Jak niby z 21:50. Na ich stronce działa radar godzinowy jak i 10 minutowy więc tu powinno też śmigać.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

48. zammer 06 czerwca 2011, 00:26:22 [permalink]

Już działa prawidłowo. Część grafik jest (teraz) szara z tekstem "błąd lub przerwa w transmisji", czyli to IMGW coś knociło.

49. paqs 05 lipca 2011, 13:16:52 [permalink]

świetna stronka - dobrym pomysłem byłoby umieszczenie na mapie jeszcze punktu o danych współrzędnych geograficznych wprowadzonych przez użytkownika

50. machina 13 lipca 2011, 11:59:41 [permalink]

Wygląda na to że IMiGW po raz kolejny zablokował gify:(

51. Uwolnicradary 13 lipca 2011, 12:20:55 [permalink]

Swoją drogą ciekawe czemu IMGW je tam jednak co pewien czas umieszcza. I to z uporem godnym lepszej sprawy. Jakiś zapomniany serwer je tam wysyła? A może jest inny powód? Bo - oficjalnie rzecz ujmując - przecież to jest "pogorzelisko" po dawnej stronie radarów 10min...

52. Charly 14 lipca 2011, 12:40:48 [permalink]

I co z tego będzie, hmm, to już kolejny raz kiedy serwis pada i za każdym razem jest obawa, że to już ostateczny wyrok, miejmy nadzieję, że jednak tak nie będzie. Próbował już ktoś szukać adresu zastępczego ?

53. ktoszukatenznajdzie 14 lipca 2011, 13:41:15 [permalink]

mozna wyciagnac nowa lokalizacje obrazow, kto na prawde potrzebuje to sobie je znajdzie - sa dostepne
mysle zeby nie naglasniac tego, bo imgw znow usunie z serwera albo zmieni lokalizacje
pozdrawiam :)

54. bochen9 14 lipca 2011, 14:50:10 [permalink]

Ale niektórzy (np. ja) nie mają pojęcia jak to znaleźć... :(

55. Krzysiek 14 lipca 2011, 18:02:13 [permalink]

Ja jestem w tej samej sytuacji co kolega wyżej , ktoś powie gdzie je znaleźć??

56. sylw 14 lipca 2011, 21:24:03 [permalink]

To się w głowie nie mieści żeby takie mapy nie były na bieżąco dostępne. Mógłbym prosić kogoś żeby napisał jak te mapy znaleźć??
Proszę o info na: sylwe1@wp.pl

57. Uwolnicradary 14 lipca 2011, 21:39:20 [permalink]

Hm, a może ktoszukatenznajdzie tak tylko prowokuje żeby podenerwować ;->

58. Charly 14 lipca 2011, 23:38:33 [permalink]

Ja już mam pewne podejrzenia co do adresu, ale jak na razie jestem tylko pewien tylko tych prezentowanych co godzinę, nie wiem jak znaleźć te prezentowane co 10 minut.
Może pomożecie?

http://www.pogodynka.pl/http/assets/products/radar_new/2011071421000000dBZ.cmax.gif

To zdjęcie surowej mapy z godziny 21 czasu UTC czyli 23 polskiego, w tym czasie na stronie dostępna była mapa z godziny 20 UTC
Widzimy tam po 8cyfrowej dacie 2 cyfrowa godzinę, a potem 6 zer które prawdopodobnie odpowiadają za minuty i coś jeszcze. Może komuś uda się rozszyfrować które z tych zer trzeba zmieniać aby wyłuskać dane 10-minutowe. Prawdopodobnie problem będzie do rozwiązania także przy następnym udostępnieniu map 10minutowych przez IMGW dla zagrożenia 2-ego stopnia.

59. Charly 15 lipca 2011, 00:50:09 [permalink]

Ok, mam co chciałem :)
Trochę to trwało, ale ważniejsze, że się udało.
Teraz zadanie dla zammera na poskładanie tego w całość

Linki są udostępniane przez imgw w takiej formie:
http://radary.pogodynka.pl/radar1/data/2011071422300000dBZ.cmax.png

Klucz oczywiście kryje się w cyfrach:
pierwsze 8 to format daty 20110714
kolejne oznaczają godzinę z krokiem co 10 minut : 2230
do tego dochodzą jeszcze 4 zera o niekreślonym przeze mnie parametrze.

Mam nadzieję, że zammer zaktualizuje teraz skrypt o nowe info i link będzie działał jak po staremu :)
Pozdrawiam

60. machina 15 lipca 2011, 07:28:07 [permalink]

Super. Wielkie dzięki za lokalizację, ja również szukałem ale niestety. Osobiście uważam iż może być problem poskładać to w całość na poprzedniej stronie. Ale to już zobaczymy jak będzie info od zammera. Ja osobiście dziś zacznę pracę nad makrem.

61. bochen9 15 lipca 2011, 10:11:20 [permalink]

Bardzo dziękujemy Charly! Miło, że Ci się chciało :)

62. Charly 15 lipca 2011, 10:41:13 [permalink]

To jeszcze nic, teraz ważne żeby zrobić coś z tego konstruktywnego. Stary skrypt pewnie nawet nie trzeba będzie przerabiać. Wystarczy ściągać co 10 min pełen zestaw tych 30 plików (lub tylko ten ostatni) i zapisywać je (lub duplikować) na serwerze pod nazwami pasującymi do starego skryptu. Co jakiś czas wystarczy usunąć starsze pliki, aby nie zaśmiecały. No i ewentualnie zostaje tylko kosmetyczna zmiana wielkości głównej mapy Polski, gdyby ona nie pasowała pod te nowe zdjęcia.

Pytanie do machiny. Rozumiem, że tworzysz makro w excelu, które pewnie pobiera te surowe skany radarowe. ok I co dalej z tym robisz ? Jest możliwość napisania w excelu kolejnego makra i nałożenia na siebie dwu obrazów oraz zrobienia z tego ruchomej aplikacji ? No i czy samo makro piszesz w visual basic ?

63. Charly 15 lipca 2011, 11:06:01 [permalink]

Skany są montowane w tę mapę:
http://pogodynka.pl/radary

Różni się ona od tej poprzedniej, i w wersji surowej jest trochę mało czytelna, potrzebna jest włączona opcja miast lub przynajmniej kontur.

Czyste linki :
http://pogodynka.pl/http/assets/img/radar/podklad2/tlo_jpg.jpg

http://pogodynka.pl/http/assets/img/radar/podklad2/granice_gif.gif

http://pogodynka.pl/http/assets/img/radar/podklad2/rzeki_gif.gif

http://pogodynka.pl/http/assets/img/radar/podklad2/miasta_gif.gif

64. Seba 15 lipca 2011, 14:16:49 [permalink]

Tu są zdjęcia tak jak wyżej pisaliście ale tu mam listę wszystkich zdjęć radarowych co 10 min

http://radary.pogodynka.pl/radar1/data/

65. paqs 15 lipca 2011, 16:19:14 [permalink]

Tutaj jest dobry serwis pogodynki ale oczywiście przeważnie mocno opózniony http://radary.pogodynka.pl/radar1
poza tym mamy do dyspozycji dane nieopóznione http://radary.pogodynka.pl/radar1/data/

Czy ktoś wie jak nałożyć obrazek png na mape google?
Jeżeli roziąże się ten problem będziemy mieć aktualne mapy

66. bochen9 16 lipca 2011, 11:48:10 [permalink]

Zdaje się, że musimy poczekać na Zammera...

67. machina 18 lipca 2011, 09:21:06 [permalink]

Charly, podaj maila. Razem z kumplem robimy makierko w excelu. Kolega dobrze obczaja visual basic. Problem tylko mamy teraz z czasem wolnym.

68. Charly 18 lipca 2011, 13:04:40 [permalink]

Nie podaje maila publicznie, boty spamowe nie śpią. Odezwij się na gg pod numer 9129449.
ps Captcha na tej stronie jest chyba najgorsza ze wszystkich z jakimi miałem w życiu kontakt o_O

69. Krzysiek 21 lipca 2011, 23:14:47 [permalink]

Jak wam idzie??

70. Charly 22 lipca 2011, 19:32:38 [permalink]

Prace powoli w toku.
zammer obiecał zajrzeć do skryptu w miarę wolnego czasu, o który niestety coraz trudniej.

71. sylw 26 lipca 2011, 20:34:06 [permalink]

Dobrze ze IMGW wreszcie zmieniło zasady podawania aktualnych map 10 minut...

72. jan 06 sierpnia 2011, 08:32:59 [permalink]

Dlaczego nie działa radar co się stało.

73. Krzysiek 15 sierpnia 2011, 00:32:14 [permalink]

Co dalej z radarem??

74. Krychu 27 sierpnia 2011, 06:58:19 [permalink]

Stronka była git ale coś się posypało. Dzięki zammer za robotę jaką w to włożyłeś i powodzenia w tym co tam sobie innego robisz. Trzeba będzie jednak liczyć się z tym, że kapryśna pogodynka nam została. No nic, przynajmniej jak będą burze to na pogodynce będzie coś widać także tragedii nie ma.

Dodaj komentarz:

Markdown włączony w komentarzach (opis znaczników)