Joggero-spam?

Ostatnio weszło mi w nawyk robienie poranno-południowych rundek po joggerze i wyszukiwanie co ciekawszych wpisów. Przerwa od pracy, chwila rozrywki i czas na pochłonięcie jakiegoś mało zdrowego posiłku.

Jednak zaczął mnie lekko irytować pewien fakt - otóż imć siberius (czy też całe grono osób stojących za tym joggerem) z uporem maniaka umieszcza wpisy na poziomie 0, zasypując stronę główną joggera treściami wąptliwej wartości. Przynajmniej wedle mojego skromnego zdania. No dobra, powie ktoś, co z tego, że umieszcza wpisy na poziomie 0? Ano to, że tych wpisów dziennie potrafi wysmażyć tyle, że ręce opadają. Od 25 do 30 sierpnia pojawiło się 25 wpisów, chociaż wcześniej cały sierpień dosłownie nic. Dziś wchodzę na rundkę po joggerze, zaglądam na stronę główną i widzę... Cztery wpisy opatrzone nickiem siberius. Tyle samo było we wtorek, środę i czwartek. O samej treści dyskutować już nie będę, bo gusta są różne - jednemu może się to podobać, innemu nie.

Czy tylko mnie to denerwuje? Czy tylko ja uważam to za spam? Czy nikt temu panu nie wytłumaczył, że istnieją wpisy na innym poziomie, niż zerowy, że nie trzeba zasypywać głównej strony wszystkimi plotkami o kobietach piłkarzy, o ich samochodach?

Napisał zammer, 26 września 2008 o godzinie 13:58:51
Kategorie: Ogólne 39 komentarzyRSS komentarzy
Poziom wpisu: 0 Trackback

Trackbacki:

1. Wasacz, blog 26 września 2008, 16:50:43 [permalink]

Joggerowy antyspam w wersji Lite

W związku z narzekaniami natury notkowej i blipnięciowej, publikuję ultraodchudzoną wersję antyspamu dla Joggera (kto policzy, ile dziwacznych wyrazów w tym zdaniu?).

Napisany w „czystym” JavaScript (czyli bez wykorzystywania jQuery). P[...]

2. Nerdblog.pl 27 września 2008, 17:06:04 [permalink]

Dawno nie pisałem na blogu

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Morbi quam eros, tempus sed, blandit ut, lobortis vel, odio. Phasellus arcu. Aenean eu diam. Quisque nunc. Sed congue. Nulla facilisi. Nullam vehicula mattis enim. Fusce mollis consequat leo.[...]

Komentarze:

http://blog.wasacz.net/files/favicon.ico

1. Wasacz 26 września 2008, 14:01:30 [permalink]

Przecieżjoggerjestdlawszystkichikażdymożepisaćcochceiniewolnosięwtrącaćajaksięniepodobatozałóżwłasnąplatformęblogową. Taa :|

http://blog.4zal.net/files/favicon.png

2. Zal 26 września 2008, 14:07:23 [permalink]

A ja bym się raczej treści czepił. Taki blog-it też potrafi sporo notek na poziomie 0 wysmażyć, ale… Kurcze – notki o wartości merytorcznej tych z Faktu/Interii na poziomie 0 to nie jest to, co tygryski lubią najbardziej.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

3. zammer 26 września 2008, 14:07:40 [permalink]

Wasacz: Dlatego się nie wtrącam, a tylko wyrażam swoje zdanie tu – więc zgodnie z założeniem nie wolno nikomu się wtrącić, czyż nie? ;)

http://muzykofilia.com/files/favicon.png

4. gamiks 26 września 2008, 14:09:42 [permalink]

od 3 lat jestem na joggerze i od 3 lat co jakis czas pojawiaja sie wpisy/dyskusje na ten temat. nigdy nie wyszlo nic dobrego z tego, radzilbym wrzucic na luz

http://blog.4zal.net/files/favicon.png

5. Zal 26 września 2008, 14:10:57 [permalink]

Warto zainteresować się jakimś UserJS, które ukrywałoby wpisy, które nam przeszkadzają ;]

O ile pamięć mnie nie myli – już ktoś coś takiego napisał.

http://blog.wasacz.net/files/favicon.ico

6. Wasacz 26 września 2008, 14:12:13 [permalink]

Napisałem ja i Riddle, a właśnie mam zamiar napisać coś ultraszybkiego, bo obecne antyspamy to kobyły.

http://jbg.jogger.pl/files/favicon.png

7. jbg 26 września 2008, 14:31:28 [permalink]

Kobyły – być może, ale za to ile mniej zszarganych nerwów.

http://modrzew.jogger.pl/files/favicon.png

8. Modrzew 26 września 2008, 14:34:47 [permalink]

A jest jakiś UserJS dla Google Readera? ;)

http://blog.birdsong.pl/files/favicon.png

9. bounty_hunter 26 września 2008, 14:44:27 [permalink]

Platforma blogowa dla wszystkich swoją drogą, ale głównej Joggera zawalać syfem nikt nie musi.
Piszesz dla siebie, albo nie dla „community”, to pisz na poziomie 1. Wysmażysz coś, czym chcesz się podzielić z resztą joggerowiczów, piszesz na 0. Szkoda, że nie do wszystkich to dociera ;/

http://pecet.jogger.pl/files/favicon.ico

10. pecet 26 września 2008, 14:48:41 [permalink]

Wspomniany jogger anti-spam i tyle, nie ma problemu.

Bounty_hunter – kim ty jesteś żeby decydować co jest dla community a co jest pisane dla „siebie”? Zresztą z tego co widzę większość twoich notek jest na poziomie 0, a też ma wątpliwą treść.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

11. zammer 26 września 2008, 14:53:57 [permalink]

pecet: po pierwsze zaczynasz właśnie pięknego flejma swoim komentarzem, więc… Sam się domyśl. Po drugie dla jednych coś, co jest „wątpliwą treścią”, dla innych może być „zajebiste” i to nie tu leży sedno sprawy – chodziło w tym wszystkim raczej o ilość wpisów na dzień, pojawiających się na poziomie 0. Ocenę ich treści, zawartości niech każdy sobie sam rozważy.

http://blog.birdsong.pl/files/favicon.png

12. bounty_hunter 26 września 2008, 14:54:15 [permalink]

@pecet – użytkownikiem, takim jak i ty i mam prawo się wypowiedzieć. Moim zdaniem wpis traktujący o tym, że właśnie zjadło się kotleta, znowu w domu jest zimno, czy cokolwiek, co niekoniecznie musi innych interesować to typowy wpis „dla siebie”. Wpis o przeczytanej książce, obejrzanym filmie, dłuższa opinia na jakiś temat – główna.
Co do jakości moich wpisów – zapraszam do komentowania. Jak mi wygarniesz, żem grafoman albo o pierdołach piszę, nie obrażę się, tylko postanowię się poprawić.

http://pecet.jogger.pl/files/favicon.ico

13. pecet 26 września 2008, 14:57:39 [permalink]

No patrz, a mnie może interesuje że ktoś zjadł kotleta?
Zresztą zauważyłem że gdyby podobną rzecz napisała przedstawicielka drugiej płci, to by rozmowy nie było*, i dlatego blokuję większość osób płci żeńskiej na joggerze, ale to nie oznacza że jestem za ograniczeniem ich wolności, przez zablokowanie im postowania na głównej.
(* – a były by i achy i ochy w tym temacie)

http://pecet.jogger.pl/files/favicon.ico

14. pecet 26 września 2008, 14:57:51 [permalink]

EOT z mojej strony, bo nie chcę wywoływać flejma

http://blog.fl9.eu/files/favicon.png

15. flegmatyk 26 września 2008, 15:34:37 [permalink]

Nie wiem, kurczę, czy to tylko ja omijam wzrokiem nieinteresujące mnie wpisy na głównej i po 10 sekundach już o nich nie pamiętam? Czuję się dziwny.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

16. zammer 26 września 2008, 15:35:32 [permalink]

Każdy z nas jest inny inaczej.

http://blog.wasacz.net/files/favicon.ico

17. Wasacz 26 września 2008, 16:49:59 [permalink]

Coś nie doszedł ten trackback: http://blog.wasacz.net/2008/09/26/joggerowy-antyspam-w-wersji-lite/

18. sznik (niezalogowany) 26 września 2008, 16:51:26 [permalink]

Haha!
„Wpis dla community na 0, dla siebie na 1”
haha!

hahahhahaa.

I jeszcze: HŁE HŁE HŁE HŁE.

Jogger już (moim zdaniem) pozbył się traumy zagłębia dżikowego i Linugz only.
Community stanowią autorzy blogów, a główna nie jest jakiekolwiek-community-only.

To co jest warte poziomu 0 powinno się tam znaleźć, to co nie – 1. A ocena powinna pozostać dla zdrowego rozsądku autora.

http://blog.birdsong.pl/files/favicon.png

19. bounty_hunter 26 września 2008, 17:04:15 [permalink]

Sznik: ależ ja nie mówię o linux-geek-only głównej, ze mnie samego taki geek, jak z koziej dupy trąba. Jako community joggera rozumiem osoby, które w ogóle z głównej korzystają, wdają się w dyskusje, komentują itd. Blogi, które piszą w oderwaniu od tego (patrz ten nieszczęsny siberius z wpisu), mogą spokojnie pisać na 1, nie tracąc na tym niczego.
Co do samooceny – 0 czy 1? może 2? – faaajnie by było, gdyby każdy był w stanie określić, na który poziom się jego tekst nadaje. Ja mam z tym najwyraźniej problemy, przynajmniej z pecetowego punktu widzenia (żadnego kwasu w tym zdaniu nie ma). Może nie jestem idealnym obiektem badawczym, ale spójrz na to tak – tobie się podoba, ale innym nie musi. Bardzo trudno jest określić, jak zareaguje większość (bo wszyscy na pewno nie tak samo) na twój wpis.

http://liviopl.jogger.pl/files/favicon.ico

20. Livio 26 września 2008, 17:23:23 [permalink]

Nie da się zadowolić każdego i każdy musi się z tym pogodzić, czy tego chce, czy nie. Lepiej zrobić coś wartościowego/produktywnego, niż narzekać ;) .

Swoją drogą, to ciekawe, jak sprawdziłby się mój, taki może trochę dziwny, pomysł dot. „zainteresowań” ustawianych w panelu, zgodnie z którymi główna wyświetlałaby wpisy użytkownikowi. Zamulacz (przeglądarki/serwera/serwerów)? Bzdura? Oceńcie sami.

http://blog.eldoras.com/files/favicon.ico

21. Chris Trynkiewicz 26 września 2008, 18:35:17 [permalink]

Popieram sznika. Chyba jedyne community, jakie mozna teraz wyroznic na Joggerze, to geecy (a raczej wpisy geekowe, bo jednie geekowo malo kto pisze). Ci zas maja swoja nisze na techblog.pl.
Tak wiec poziomy zostawmy autorom, a sobie skrypty blokujace ich wpisy (argh, ja chce tez blokowac komentarze! komentarze!).

http://blog.wasacz.net/files/favicon.ico

22. Wasacz 26 września 2008, 18:36:03 [permalink]

Tylko że tyle JS boli.

http://blog.fl9.eu/files/favicon.png

23. flegmatyk 26 września 2008, 18:40:41 [permalink]

można też zrobić tak, że powstawiałoby się nick albo url komentującego jako klasę diva i ukrywać poprzez user-css. Oczywiście nie wszyscy taką zmianę wprowadzą, ale zawsze coś.

24. sznik (niezalogowany) 26 września 2008, 18:49:22 [permalink]

Ja tam w swojej historii (od 5 lat!) kilkanaście razy byłem „wyrzucany” z głównej przez różne osoby.

Zostałem do dziś.
I jakoś potrafię ocenić co na 0 co na 1 (na >2 nie piszę).

PS> Czasami już na siłę wrzucałem dużo bzdetów (typu teksty piosnek) tylko po to, by zamanifestować, że na głównej jest miejsce nie tylko na durny kod, który resztę gówienko obchodzi.

:)

http://blog.eldoras.com/files/favicon.ico

25. Chris Trynkiewicz 26 września 2008, 18:53:52 [permalink]

(na >2 nie piszę)
Tak? :)

http://liviopl.jogger.pl/files/favicon.ico

26. Livio 26 września 2008, 19:00:46 [permalink]

Mnie milszy tekst piosenki, bo jest szansa na fajny utwór, a nie na kolejną seksaferę futbolisty i czy kolejną „dupę” na głównej. Od dup są inne serwisy :] .

http://rozie.jogger.pl/files/favicon.png

27. rozie 26 września 2008, 19:01:56 [permalink]

O, znowu pokazuje się bieda bloga w porównaniu z newsami (NNTP). Tam po prostu blokowało się użytkownika i nie widziało jego twórczości. Możliwe zarówno dla „wpisów” jak i „komentarzy”. I bardzo brakuje tego joggerowi.

http://liviopl.jogger.pl/files/favicon.ico

28. Livio 26 września 2008, 19:02:31 [permalink]

Cóż, HTTP!==NNTP.

http://rozie.jogger.pl/files/favicon.png

29. rozie 26 września 2008, 19:17:29 [permalink]

Livio: Jogger != HTTP. Trochę tam bazy pod spodem siedzi i IMHO dałoby się filtrować per zalogowany czytający. Chociaż nie wiem, czy serwer by to dźwignął... No cóż, obowiązku czytania głównej nie ma…

http://liviopl.jogger.pl/files/favicon.ico

30. Livio 26 września 2008, 19:21:30 [permalink]

rozie, ja trochę szerzej pomyślałem, dlatego napisałem o HTTP. Wybacz uogólnienie ;) . Swoją drogą, to serwera lepiej już nie obciążać (albo: kieszeni sparrowa) – prościej huknąć na jednego z drugim, żeby się opanowali z narzekaniem.

http://rozie.jogger.pl/files/favicon.png

31. rozie 26 września 2008, 19:25:28 [permalink]

Kiedy dość słusznie narzekają. Główna dla wszystkich to główna dla nikogo. Wrzucać dowolne newsy (np. linuksowe. albo „u mnie w szkole”) w ilości kilka dziennie każdy może. Strawne to to nie będzie…

http://liviopl.jogger.pl/files/favicon.ico

32. Livio 26 września 2008, 19:27:19 [permalink]

W sumie, to zależy też sporo od autora. Można ciekawie powiedzieć nawet o „klocku” w kibelku i ludziom się to spodoba. Ludzie, którzy mają talenta, z reguły nie piszą dla wszystkich. Na głównej piszą odważni. Nie żebym ja miał talent do pisania, bo to byłoby kłamstwo. W każdym razie – masz rację i nie masz. Ja zresztą też :P .

33. sznik (niezalogowany) 26 września 2008, 19:48:32 [permalink]

@Chris: Owszem.

Tylko nie mówcie, żem odważny bo piszę na 0.
Piszę bo piszę, jak kogoś zainteresuje to doczyta sobie resztę.

Proste. A główną traktuję jako „powiadomienie” dla tych, którzy mnie nie śledzą, o nowym wpisie.
Tam nie ma żadnej odgórnie narzuconej treści. Na szczęście.

http://blog.zammer.eu/files/favicon.png

34. zammer 27 września 2008, 17:11:47 [permalink]

Mam takie nieodparte wrażenie, że zaraz zacznie się wielka głupawka, która udzieli się każdemu po kolei i nagle pojawi się kilkadziesiąt bezsensownych wpisów traktujących o niczym, za to z jajem.
Dobra, przynajmniej część będzie z jajem. Wiadomo, weekend się zaczął ;)

http://aciddrinker.jogger.pl/files/favicon.png

35. Aciddrinker 28 września 2008, 15:51:40 [permalink]

Jogger Black List jak się nie podoba i będzie spokój.

http://rozie.jogger.pl/files/favicon.png

36. rozie 28 września 2008, 16:11:37 [permalink]

Aciddrinker: Jogger Black List to brzydka, nieuniwersalna proteza.

http://dz.mruwek.pl/files/favicon.png

37. mruwek 28 września 2008, 16:43:02 [permalink]

rozie: Ale lepszej jak na razie nie ma ;)

Dodaj komentarz:

Markdown włączony w komentarzach (opis znaczników)